آموزش تبلیغات اینترنتی

آموزش تبلیغات اینترنتی

دوره آشنایی با اصول تبلیغات اینترنتی 

امروزه ، در پنجاه سال اخیر ، استفاده از کامپیوتر و اینترنت ، آن چنان در زندگی بشررایج شده که نمیتوان جنبه های کاربردی آن در امور روزانه افراد و اشتغال بازار کار و ….. نادیده گرفت . در حال حاضر کاربری کامپیوترو همچنین اینترنت  فقط مشتمل بر نوجوانان و جوانان نیست بلکه کلیه اقشار جامعه ، سازمان ها ، دانشگاه ها ، تجارت خانه ها ، مدارس و …. از اینترنت استفاده می کنند .امروزه اکثریت افراد ، متخصصین ، کارفرمایان کارافرینان و … برای پاسخ پرسش های خود از گوگل استفاده می کنند .

نسل هایی که در زمان تحصیل با اینترنت آشنا شدند ، امروزه وارد بازار کار و یا فعالیت در سازمانها ، شرکت های خصوصی و …. شده اند .افرادی که دارای سرمایه های بالا و بازار های فعال اقتصادی هستند از اینترنت استفاده می کننند . استفاده تمامی اقشار کاربران از اینترنت بصورت روزمره ، باعث شده که افراد متوجه شوند اینترنت ، چه ابزار پر قدرتی می تواند باشد تا دسترسی به کلیه مقاصد و اهداف اقتصادی ، سیاسی و …. آسان کند . تلفن و موبایل  ، دیگر همانند گذشته در مقایسه با اینترنت ،  وسیله ارتباطی پرقدرت و کارا یی محسوب نمی شود .

بلکه در عوض همگی به استفاده ار اینترنت روی آورده اند . دیگر اینترنت فقط وسیله سرگرمی و بازی نیست بلکه به صورت ابزاری قدرتمند در جهت رشد و ایجاد مشاغل و تبادل اطلاعات علمی ، اقتصادی ، سیاسی و ….. همچنین ایجاد بازارهای قدرتمند اینترنتی و کسب سود های کلان به شمار می رود .
در دنیای مدرن امروزی پیشرفت علمی ، اقتصادی و … بدون وجود اینترنت ممکن نمی باشد .علاوه براین گرایش بی سابقه ی نسل جدید به اینترنت ، باعث شده برتعداد کاربران اینترنتی روز به روز افزوده شود . با افزایش مخاطب و کاربر اینترنت ، طبیعتا بحث تبلیغات اینترنتی مطرح می شود .
اگرچه تبلیغات اینترنتی ، در ایران هنوز به صورت جدی مطرح نشده ،  اما با توجه به مزایای آن و مقرون به صرفه بودنش ، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است . در مبحث دوره های آموزشی تبلیغات اینترنتی با مفاهیم خاصی روبرو می شویم :

  • روش های نوین تبلیغات اینترنتی
  • تبلیغات متنی اینترنتی در سایت ها

این روش مناسب کسانی می باشد که وب سایت مطرحی ندارند و می خواهند رتبه ی خود را در گوگل افزایش دهند و ترافیکی به سمت وب سایت خود هدایت کنند . در این سبک ، در یک سایت مطرح و پربازدید با درجه بندی متوسط و یا بالاتر ، یک لینک متنی قرار می دهند ، که متن یا عنوان کلیک بسیار مهم می باشد .  جمله ی جذاب یا عبارتی که به عنوان لینک خود انتخاب می کنید اهمیت بسیاری دارد زیرا میزان کلیک سایت شما را تعیین می کند . این عبارات یا جمله ها به هیچ وجه نباید دروغین یا گمراه کننده باشد چون به اعتبار سایت شما لطمه می زند و چون کسب اعتبار یکی از اهداف تبلیغات می باشد ، هرگز اعتبار سایتتان را خدشه دار نکنید .

تبلیغات متنی ، روشی بسیار ارزان برای تبلیغات است و اثر بخشی آن ، به صورت طولانی مدت مشخص می شود ( مثلا 3 ماهه یا بیشتر ) و نکته ی دیگری که در این نوع تبلیغات مطرح می شود ، این است که نباید تبلیغات متنی را فقط در یک سایت انجام داد بلکه باید در وب سایتهای بیشتری ، تبلیغات متنی قرار داد . البته در ابتدا تبلیغات متنی را فقط در چند وبسایت مختلف انجام دهید و بعد از آن به مرور تعداد وب سایتها را افزایش دهید تا نتیجه خوبی عایدتان شود .

تبلیغات بنری در وب سایتها 

اگر این نوع تبلیغات اینترنتی به درستی و با در نظر گرفت اصول انجام شود ، می تواند بسیار موفق و سود آور عمل کند . اصول اساسی در این نوع تبلیغ ، انتخاب درست و مرتبط وب سایت ، آشنایی با نوع مخاطبین سایت ، تمرکز و توجه بر مشتری هدف می باشد .

یکی دیگر از موارد مهم ، در تبلیغات بنری ، جایگاه نمایش تبلیغات شما در صفحه می باشد . هرچه لوگوی تبلیغاتی شما ، در وسعت  دید بیشتری از مخاطبان قرار گیرد، درصد موفقیت شما بیشتر خواهد شد . طراحی لوگوی منحصر به فرد و مرتبط با کسب و کار شما ، می تواند تاثیر چمشگیری بر توجه کاربر داشته باشد . طراحی لوگو ، مهارت هنری خاصیست که باید اصول روانشناسی هم در آن رعایت کرد . رنگ هایی که در طراحی لوگو استفاده می شوند باید با کسب و کار شما مرتبط باشد . رنگها باید به گونه ای انتخاب شوند که  جذابیت زیادی داشته باشند و توجه بیننده را به خود جلب کنند ، به طوریکه بیننده را به کلیک بر روی لوگوی شما ترغیب کند .

آگهی اینترنتی 

این روش مناسب کسانیست که  دارای سایت خاصی در اینترنت نیستند و  خواهان روش های ارزان تبلیغاتی می باشند . آنها می توانند با درج آدرس محل کار ، شماره تماس ،ایمیل و همچنین اطلاعات مناسب مرتبط با کسب وکار تبلیغات اینترنتی خود را انجام دهند تا براحتی دیده شوند و مخاطبین خاص خود را پیدا کنند .

به منظور ارتقا تاثیر آگهی اینترنتی ، مسایل خاصی را باید مد نظر قرار داد : آگهی اینترنتی باید طولانی مدت باشد ، مدت زمان نمایش آگهی های اینترنتی بسیار مهم و ضروریست و گاها ممکن است بعد از 3 یا 4 ماه یا حتی 1 سال طول بکشد تا تاثیر آگهی تبلیغاتی دیده شود . نکته ی دیگری که باید در آکهی های اینترنتی لحاظ شود ، انتخاب وب سایت مناسب جهت تبلیغات می باشد ، وب سایتی که دارای رتبه بندی بالایی در گوگل باشد .

سایت مورد نظر ، هرچه رتبه بندی بالاتری  در گوگل داشته باشد ، شانس دیده شدن آگهی شما بیشتر خواهد شد . متن و گرافیک آگهی اینترنتی ، نیز بسیار مهم است . سعی کنید بیشتر در سایتهایی تبلیغ کنید، که بتوانید  تصاویر گرافیکی در تبلیغ خود قرار دهید . متنی که در آگهی اینترنتی خود قرار می دهید ، نباید مختصر وکوتاه باشد .
اگر تقریبا 10 خط باشد بهتر است ، زیرا هم در درجه بندی این صفحه و همچنین نتیجه نمایش ، تاثیر مثبت خواهد داشت .  بنابراین در انتخاب وب سایتها دقت کنید و وب سایت هایی را انتخاب کنید که امکان قرار دادن متن بیشتری را به شما میدهد .

تبلیغات ایمیلی 

یکی دیگر از انواع تبلیغات اینترنتی ، تبلیغ کالا بوسیله ی ایمیل است . این روش ، اگر به شیوه ی صحیح انجام شود ، بسیار اثر بخش می باشد . برای اثر بخشی این روش ، باید ایمیل ها به صورت تکی و مختص دریافت کننده ایمیل ساخته شوند .
اگر اینکار به صورت اصولی انجام شود ، امکان شناخت مشتری واقعی و دستیابی به  بازار هدف را برای شما فراهم میکند . نحوه ی ساخت هر ایمیل ، در اثر بخشی آن تاثیر بسزایی دارد . اولین چیزی که باید درساخت ایمیل تبلیغاتی در نظر گرفت ، موضوع ایمیل است .
بنابراین موضوعی را در نظر بگیرید که مشتری را ترغیب به باز کردن ایمیل نماید . خودتان را جای مشتری بگذارید و نیازها و خدمات مورد نظر مرتبط با شغل او را در نظر بگیرید و در یک کلام بهترین خدمات خود را مناسب با نیاز مشتری در نظر بگیرید و آن کلام را در موضوع ایمیل خود بگنجانید .

تبلیغات در سایتهای پربازدید 
انتخاب درست سایت در تبلیغات اینترنتی یکی از عناصر نتیجه بخش در تبلیغات آنلاین می باشد .

به منظور رفع نیاز های مبلغین و مثمرالثمر بودن ، تمامی  تبلیغات اینترنتی باید به نحو اصولی و درست انجام شود. اصول و شیوه های تبلیغات اینترنتی مقوله ی مهمی است که در دوره ها ی آموزشی ، آشنایی با اصول تبلیغات اینترنتی ارایه می شود .

مرکز آموزش مجازی پارس ، آقدام به برگزاری و ارایه ی دوره ی آموزشی آشنایی با اصول تبلیغات اینترنتی  نموده است .این مرکز ضمن برگزاری این دوره و اعطای مدرک معتبر آشنایی با اصول تبلیغات اینترنتی ، دانش و تخصص کافی در این زمینه را در اختیار شما قرار می دهد وشانس شما برای ورود به بازار کار را افزایش می دهد

انواع تبلیغات در فضای مجازی

تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ، بهترین پیشنهاد  متخصصین و کارشناسان در سطح بین الملل می باشد . اولین قدم در انجام تبلیغات در فضای مجازی ، طراحی سایت  است ، اما باید این موضوع را مد نظر قرار داد که مخاطبان از آدرس محل کار شما باخبر نیستند و شما باید جهت مطلع نمودن آنان برنامه ی منظمی داشته باشید .

یکی دیگر از موارد مهم این است که سایت شما ، نسخه ی مخصوص موبایل آندروید و آیفون داشته باشد ، تا دسترسی مشتریان به خدمات شما در هر زمان و مکانی آسان شود . تمامی این موارد به نحو مختصری در بالا توضیح داده شده است که در ذیل تیتر وار عنوان می کنیم . جهت اطلاع مخاطبان ، برنامه های بازاریابی خود را تنظیم و تبلیغات اینترنتی خود را آغاز کنید .

1)      تبلیغات در قالب بنر های انیمیشن
2)      تبلیغات کلیکی در سایتها
3)      تبلیغات متنی در سایت های مختلف با رتبه بندی بالا
4)      تبلیغات در شبکه های اجتماعی که یکی از بهترین روش های آنلاین بازاریابی است
5)      تبلیغات در گوگل
6)      تیزرهای تبلیغاتی منحصر به فرد و خلاقانه و نمایش در شبکه های آنلاین
7)      تبلیغات ایمیلی
8)      تبلیغات در برنامه های اندروید و آیفون
9)      گزارش آگهی در خبر گزاریها و سایت های خبری
10)    آگهی های لینک دار رایگان
11)    روش جدید دیگری در فروش بیشتر محصولات فرو شگاه های اینترنتی وجو د دارد که در آمریکا توسط شرکت آمازون و در ایران توسط فروشگاه اینترنتی ویرلن انجام می شود . بدین صورت که سایت های ذکر شده ، محصولات فرو شگاههای اینترنتی را در سایت خود قرار می دهند و کاربران در صورت تمایل برروی سایت آنها کلیک کرده و به وب سایت اصلی فروشگاه  متصل می شوند و خرید می کنند .
12)    از طریق سایت های تخفیف و خرید گروهی ، فروش محصولات و خدمات انجام می شود که کم هزینه ترین روش های  تبلیغات محسوب می شود که در حال حاضر در ایران نیز انجام می شود .
13)    و آخرین نوع تبلیغات ایجاد صفحه در شبکه های اجتماعی ، وبلاگها ، موسسات و بروز کردن آنها می باشد .

تبلیغات در تلگرام 

تلگرام ، با داشتن حدودا 110 میلیون کاربر فعال ، یکی از پربازدیدترین و مقتدرترین بسترهای تبلیغلتی آنلاین به شمار می رود . در تبلیغات تلگرامی | بازدیدی ، تبلیغات شما در بهترین و پر بازدید ترین کانال های تلگرامی ، در دسترس میلیون ها کاربر تلگرام قرار می گیرد . محتوای تبلیغات شما  ، باید شامل عکس ، متن ، شماره تلفن ، لینک کانال و …. باشد . از این طریق می توانید تبلیغات خور را به صورت گسترده در تلگرام منتشر کنید و برند سازی کنید .

تبلیغات در سایت های پر بازدید 
همواره یکی از راه های تبلیغی مناسب خدمات و محصولات می باشد . بطوریکه پست تبلیغاتی شما با برنامه ریزی خاص بر روی سایت های پربازدید گنجانده شود .

تبلیغات رایگان در اینترنت 
سایت هایی وجود دارند که آگهی های تبلیغاتی را به صورت رایگان ثبت می کنند . شما با تبلیغات اینترنتی رایگان ، قدم اولی جهت تبلیغ محصولات یا خدمات خود برداشته اید .

راه های تبلیغات موثر

14 گام مهم برای تبلیغات موثر :

گام اول : برای ابتدای کار باید یک طرح با سه هدف کلی ارایه دهید : تعریف کسب وکار ، تعیین مسیر رسیدن به هدف تبلیغات ، ارایه ی طرح بازاریابی
گام دوم : طراحی وب سایت شغلی
گام سوم : با استفاده از نام تجاری شغلی ، به شبکه های اجتماعی بپیوندید و کسب و کار خود را معرفی کنید
گام چهارم : تهیه ی اوراق اداری ( کارت ویریت ،سر برگ و …..)
گام پنجم : ساختن ایمیل با نام تجاری شغلی
گام ششم :تبلیغات در نمایندگی های فروش مرتبط با کسب وکار
گام هفتم : تبلیغ در نشریات و مجله های تخصصی مرتبط با کسب وکار با استفاده از ارایه ی مقالات مرتبط
گام هشتم : مکاتبه با افراد متخصص مرتبط با کسب وکار
گام نهم : درج تبلیغ بر خودرو های کابین دار
گام دهم : تهیه ی نمونه کار از محصولات خود
گام یازدهم : افزایش عواملین فروش کسب و کار
گام دوازدهم : گسترش عوامل فروش خود
گام سیزدهم : برگزاری فستیوال های فروش محصولات و مسابقه

 

سرفصل بسته ی آموزشی

به دلیل تطابق با دانش به روز و مورد تایید استانداردهای جهانی، امکان بروز رسانی و تغییر سرفصل ها وجود دارد.

فصل اول  

  • تاریخچه تبلیغات اینترنتی
  • تعریف تبلیغات اینترنتی
  • شکل گیری تبلیغات اینترنتی
  • مزیت های تبلیغات اینترنتی

فصل دوم    

  • اصول و فنون تبلیغات
  • ویژگی های تبلیغات اینترنتی
  • چه نوع تبلیغی موجب فروش می شود؟
  • زمینه های ارائه پیام و ویژگی های آن

فصل سوم   

  • تکنیک های ساخت تبلیغات
  • تکنیک های تبلیغات مؤثر
  • اشتباهات متداول در تبلیغات
  • نکاتی برای حضور مؤثر در رقابت تبلیغات
  • روش های تبلیغ موثر در اینترنت

فصل چهارم 

  • بازاریابی اینترنتی
  • بازاریابی و تبلیغات شطرنجی
  • مدل های کسب و کار تبلیغات اینترنتی
  • تجارت الکترونیک
  • ایمیل مارکتینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *